Travessa Borges-Montblanc

Diuemnge 30 d’Agost vaig participar en la 1era Travessa Borges-Montblanc, organitzada pel Centre Excursonista de Borges, 52kms amb 2500m de desnivell.

M’ho prenc com un entreno per la Matagalls-Montserrat del 19-20 de setembre, em falta alguna tirada llarga i aquesta cursa em va perfecta.

Estava disposat a  al-Koalitzar-me una mica, em preparo pasta per esmorzar a les 4 de la matinada… si a ells els funciona… a última hora però me la menjo per sopar… dubto si m’entraria desprès…

El dia no comença massa bé per a mi, despertador a les 4!, surto de casa pitant, avui agafo el cotxe de la Sandra, quan soc a Cervera, veig l’Autogrill obert i aprofito per fer un cafè per a veure si em desperto una mica… això sí, envoltat de 7 o 8 joves amb un nivell d’alcohol un pel elevat…
Quan surto del bar, el cotxe : KO. El molt c. no es vol engegar…. que faig a les 4:30 de la matinada amb el cotxe parat i amb pressa per arribar a Borges… QUINA MERDA!, ja dono la cursa per perduda…
Truco a l ‘assistència de l’assegurança, em diuen que son de Cervera i que ja venen, 45′ !!! A Cervera és festa de l’Aquelarre i em sembla que hi deu tenir alguna cosa a veure el retard…
El tio arriba i ja directament em vol pujar el cotxe a la grua, li explico la situació i li dic que almenys provem d’arrancarlo… amb poca convicció es posa a empenyer el cotxe i BRMMMMM ! arranca ! Li dono les gracies, firmo el paper i adéu !

Vaig fer el rècord Cervera- Borges, en menys de 30’ estic a la plaça del Terrall aparcant el cotxe, en baixada per si un cas…
Pujo corrent a la plaça de la sortida i em trobo ja la gent apunt de sortir… encara no tinc el cartronet de control de pas ni la bossa de regal.
Quan per fi ho aconsegueixo, surto de l local de l’organització i sento que ja surten…, em poso la motxilla, massa carregada… amb regals i tot i quan vaig a començar em trobo en Galve, també preparant motxilla… un altre que fa tard…. ell però no té tanta pressa, fa la ruta caminant i na fent…
Surto acompanayant en Josep caminant tranquilament parlant de reptes, sortides, etc… i potser fem gairebé 2 kms quan ens despedim… he vingut a correr una estona a veure que tal responc…
Vaig passant gent, saludo algun conegut i em poso al capdavant de la gent que camina, m’allunyo, però poc desprès, al primer creuament de camins no veig cap marca, no sé cap on tirar, espero que arribi algú. Una noia amb gps diu que sap on és: a l’esquerra. No hi ha marques… ens haviem equivocat de camí, tenim la sort que uns 2 o 3 kms més endavant veiem arribar gent per l’esquerra ,diuen que segueixen marques… ufff, quina sort…. ens hem perdut una mica però no crec que haguem perdut molt temps.

La cursa és un constant puja-baixa però amb pocs desnivells bruscs, fins el km 23 tira amunt a poc a poc, i del 23 a 42 és pla i/o baixada…
Vaig fent a bon ritme, intentant controlar pulsacions, si passo de 160 camino.
A partir del km 30 ja em noto els bessons molt carregats i pateixo per les possibles rampes que puguin apareixer. Per sort puc anar controlant-les durant tota la cursa.

Passem llocs molt interessants : L’Albi, El Vilosell, Milmanda, Poblet…. seguim trams de “La Ruta del Cister”… fins arribar al km 42 que comença la tralla de veritat : del 42 al 48 ens esperen 2 mega-pujades, que a aquestes alçades de kms fan molt mal.
No vaig petat del tot, encara pujo prou bé,caminant a bon ritme, passo força gent que si que van apurats, arribem a Sant Joan, toco la campana i avall, només queden uns 3 kms de baixada per sender, a  troços en descens “salvatge” i travessar tot el carrer de la Muralla de  Montblanc, 1’5kms per asfalt que se’m fan molt pesats…

Al final, em surten 52kms, 6h10′, 19è classificat ! ( al web em posen “Comapedrosa”… 🙂

Prou satisfet per com han anat les coses, un bon entreno que espero serveixi per la MM, ja ho veurem… sort que hi aniré ben acompanyat.

Borges_Montblanc

3 pensaments a “Travessa Borges-Montblanc

1. Coi nano, quin estres d’entrada no, de segur que se’t va encomanar la velocitat del cotxe a les cames perqué el temps fet és de categoria, quina apretada !

2. Felicitats Comapedrosa!!! jejeje
    De ben segur si haguessis arribat a temps hauries fet un pitjor crono. T’ho dic per experiència, jajaja
    Hauria d’haver vingut a aquesta travessa, però no m’anava bé estar tot el diumenge fora, l’any que ve no me la perdré pas
    Apalins

3. Bon test per la Matagalls. Ara ja et puc dir q tens les 12h a les potes. AMb el Xavier em fet una comparativa i surts OK!
    Gran narració de la putada del cotxe i els espaguetis. Que n’aprenguin!

Els comentaris estan tancats.