8ª Marxa Selva del Camp

Dissabte 26 de Març, la 8ª edició de la marxa de la Selva del Camp.
Repeteixo cursa, l’any passat em va agradar força i el calendari és el que és.. em perdo congost, matxos…. 🙁
Despertador molt d’hora. A les 4:30 de peu. Tinc 1h20′ fins la Selva.

Aquest any pocs coneguts, la gentada de corredors.cat de l’any anterior es queda en 4 gats. La gent es reserva…. 🙂
Abans de la sortida puc saludar l’incombustible Xeix, no se’n perd cap ! També hi ha gent de la UecAnoia, (en David Gubern al final és baixa)… Trobo al Joan Bonet, company de feina i runner exprimentat. I per fi puc coneixer en persona al Jordi despres d emolt de temps seguint-lo virtualment.
Ens posem a la sortida, xerrant amb el Carles ? de Calaf que tampoc no para. Sense adonarme’n donen la sortida, molt endarrerit i ni tan sols el Gps engegat… anem bé!
Mandrosament em poso en marxa, com porto motxilla, aniré fent alguna foto del recorregut, de temps en tinc!
Quina mandra ! Quines males sensacions! Em costa com mai arrencar. No agafo el ritme de cap manera, cansat… fins i tot diria desmotivat.
Espero que se’m passi, sinó es farà llarg…
Em costa correr còmode, aprofito qualsevol fals pla per caminar.
Quan veig el fantàstic tallafoc al km 10 aproximadament, m’activo.

Marxa Selva del Camp 2011

Superat el primer tram dur, primer avituallament, L’Albiol.
Aquí ho deixa en Xavi? de la UecAnoia, va tocat de la setmana anterior a Xerta i no cal arriscar.

Ara bé baixada maca. Tota la marxa té trams de corriol pel bosc espectaculars.
Vaig amb un grupet de 4 o 5, més còmode. A baix de tot, riera… uns troncs intenten ajudar per pasar però no fan masa bé la feina… tot i anar amb cmpte, acabo amb un peu ben moll. Sort de la caloreta sinó…

Marxa Selva del Camp 2011

Passem per 2 pobles on som rebuts extraordinàriament, Mont-ral i Farena, bona gent i bon avituallament.

Sortint de Farena la 2ª pujada forta, cal pujar dalt al refugi dels Cogullons, el tram final espectacular.
A dins el refugi bona rebuda, bocates a dojo.
Omplo aigua i segueixo.Km 30. Ja m’he fotut 3 gels i sembla que vaig millor…

Ara anem a fer els cimets del dia, Mola dels 4 Termes, Mola d’Estat i el tossal de la Baltasana ( cim comarcal).
Juntament amb el grup que vaig tenim uns metres de neguit, creiem que ens hem perdut, no veiem marques fa estona… perdem uns minuts però continuem junts endavant.
Ja baixant cap a Prades, km 41  m’avanço una mica i enllaço amb un noi d’Avià amb el que aniré fent petar la xerrada molta estona. Bona companyia !
Parem a Prades, bocata de butifarra que es posa de PM, Cocacola i seguim.
Batalletes i anècdotes fins a Capafonts, la companyia s’agraeix i molt a aquestes alçades…

Sortint de Capafonts toca encarar la última pujada del dia, fins al Coll, a la Mussara. No deuen ser més de 400m+ però al km 50 fan mal.
Aquí el noi d’Avià es despenja una mica, no vol patir més del compte i el seu objectiu era d’unes 11 hores…
Pujo força bé. De grup amb un noi que arribats al Pont del Goi, espectacular pont natural que creuem per sota i per sobre, ens fem una foto mutuament. Val la pena perdre uns moments…

Marxa Selva del Camp 2011

Un cop a l’avituallament del Coll, km 54, tot és baixada ! pero no serà fàcil. Baixada però per corriol de rocs en molts trams.
Vaig força animat. Tot i les males sensacions inicials, ara vaig aguantant els amagos de rampes als quadríceps i bessons i veig a tocar el baixar de les 9h40′ de l’any anterior.
Km 57, un altre cop a l’Albiol. Parada molt curta i avall.

A pocs metres de l’Albiol, em perdo… segueixo les marques de GR enlloc de buscar cintes i faig ben bé 2 kms en va… sort que rectifico aviat i “només” he de desfer una pujada que havia fet baixant… Quina ràbia. Pujo ralladíssim… Perdo 15’…

Això m’activa. Porto 9 hores, si faig els 8 que em queden a 5’/km encara no estic tan lluny de l’any passat. A tope !

Baixo ràpid. Em sorprenc fins i tot que encara pugui correr tan… Vaig avançant corredors a tot drap. A uns 4 kms de l’arribada trobo en Joan bonet. Va tocat desde fa molts quilometres. ânims i avall.
Els últims 4 kms, de baixada i encimentada em surten a 4:45’/km, així tinc els quadríceps encara 2 dies desprès… 🙂
Arribada al pavaelló de la Selva, 9h40′ depsrès de la sortida. El mateix temps que l’any passat ! Llàstima de l’empanada final, sinó crec que 9h30′ eren possibles. O potser no… l’enrabiada m’ha fet apretar més que mai…
Content. Tot i el mal inici, bon regust. Aproximandament el 40è classificat…

Salutació breu al Joan i familia, a l’eiger i l’Oriol de correcats i cap a casa!
L’any que ve potser més…

Tots les fotos:

El track :
runkeeper.com

4 pensaments a “8ª Marxa Selva del Camp

1. Animal!
    Acabar a aquest ritme és de total destruction. Deus caminar malament encara. Em sorprèn que t’activin les putadetes com un tallafocs o perdre’t 😉

2. Albert et vas perdre al mateix lloc que el David Gubern l’any passat, després d’Albiol, s’ha d’anar molt atent. De totes formes novament molt bona cursa, no hi ha res millor que anar de menys a més. A veure si coincidim aviat i no treballis tant, jajaja… Salut.

3. A mi em sembla un crono excel·lent!!!

I l’any que ve Congost i Matxos, no ho dubtis, que repetiràs a totes dues 😉

4. ben fet Albert, sinó t’arribes a perdre segur que m’atrapes. Haguessis corregut una mica més abans i amb mi no t’haguessis perdut en aquest punt (o si) Un altre cop porta el track, pàjaru !
    Ja vec que vas passar-ho força millor que jo, i vas tenir temps de fer fotos i videos. Encantat de saludar-te !!

Els comentaris estan tancats.